Дитяча залізниця

Джерело: Velocian

Ідея створення дитячої залізниці народилася у липні 1971 року у комсомольців Запорізького електровозоремонтного заводу та Запорізького автомобільного заводу «ЗАЗ». Місцем будівництва було обрано придніпровські плавні, неподалік від залізничної станції Запоріжжя I і корпусів Запорізького автозаводу. Проектування дитячої залізниці було доручено проектним інститутам «Промбудпроект» та «Титан». Паралельно йшли і підготовчі роботи на майданчику майбутньої залізниці.

У березні 1972 року комсомольці міста, під керівництвом фахівців Запорізької дистанції колії, приступили до влаштування верхньої будівлі колії. Тоді ж почалося будівництво вокзалу та локомотивного депо розміром 50х12 м. До середини травня 1972 року всі будівельні роботи були закінчені. На цей момент було укладено 3,46 км колії на піщаному баласті, влаштовано три станції: «Жовтнева», «Спортивна», «Юні Чапаєвці» та проміжна платформа «Піонерська».

Станція «Жовтнева» здобула свою назву на честь колишнього тоді Жовтневого району міста (з 19 лютого 2016 року — Олександрівський), де вона була розташована. Станція «Юні Чапаєвці» — на честь однойменної диверсійно-розвідувальної групи, яка діяла в тилу ворога на острові Хортиця на Дніпрі. Третя станція здобула назву «Спортивна», тому що поруч з нею планувалося побудувати великий дитячий спортивний комплекс (на жаль, ці плани так і не були втілені).

Посилання: wikipedia