Фото Музей історії Південної залізниці
Oleh Kushch, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Музей історії Південної залізниці

Джерело: Velocian

Музей історії та залізничної техніки Південної залізниці — музей у м. Харкові, розташований на території вокзального комплексу Харків-Пасажирський, підрозділ Південної залізниці.

Музей засновано у 1967 році, він переживав кілька реконструкцій. У липні 2014 року відкрився в новому приміщенні разом з залізничною технікою просто неба.

Фонди музею нараховують понад 2 тисячі експонатів, 500 з яких представлено в експозиції, а також 36 одиниць залізничної техніки. Загальна площа музею просто неба понад 1000 м2.

Музей історії Південної залізниці було відкрито у 1967 році у будинку культури «Залізничників» (нині — Центральний будинок науки і техніки). Наступного року рішенням Міністерства культури УРСР йому було присвоєне звання «народного музею».

У червні 2009 році до 140-річчя Південної залізниці музей відкрився після капітального ремонту та зміни структури експозиції.

У липні 2014 року було відкрито оновлений Музей історії та залізничної техніки Південної залізниці. Музей розмістився у будівлі реконструйованого товарного складу, що було побудоване у 1950-х роках для потреб колишньої станції Харків-Товарний, поблизу Північного терміналу станції Харків-Пасажирський. Під час вкладання покрівлі при будівництві складу використовували старі рейки, що були вироблені на різних заводах України, Польщі та Німеччини, починаючи з 1901 року. А створення музею залізничної техніки просто неба почалось з 2013 року

Першими відвідувачами оновленого музею стали ветерани Південної залізниці та вихованці Малої Південної залізниці.

Музейна експозиція
Експозиція складається з будівлі музею, де містяться експозиційні зали, та залізничної техніки, розміщеної просто неба на території музею.

Експозиція музею складається з 3-х зал, які висвітлюють різні етапи розвитку Південної залізниці:

- зелена зала — історія будівництва та розвитку Курсько-Харківсько-Азовської залізниці в Російській імперії;
- червона зала — радянський період історії Південної залізниці;
- синя зала — розвиток Південної залізниці у часи незалежної України.

На території музею представлено 36 експонатів залізничної техніки, пошуки та реконструкція якої по Південній залізниці проводилась цілий рік. В планах музею розширення експозиції

Залізнична техніка у музеї:

Паровози:

- 9П-749  — раніше розміщувався на території Локомотивного депо Основа (Основа, Харків). Проведено відновлювальні роботи, та перефарбовано;
- ФД20-2560 — випущений у Луганську у 1939 році, перевезений зі станції Гребінка, де він стояв на постаменті;
- Ер774-40;
Тепловози:

- ТЕ10-006;
- ТЕП60-1078;
- ТГК2-7933 - серійний радянський маневровий і промисловий тепловоз;
- 2М62-1155.
Електровози:

- ВЛ22м-572;
- ЧС2-357;
- ЕР2-336
Моторвагонний рухомий склад:

- Ср3-1524;
- АС1А-3311 - автомотриса;
- ДР1А-129;
- ЕР2-33609.
Вагони:

- НТВ — нормальний товарний вагон, 1922 року випуску.
- Підйомні крани:МК6-885;
- ЕДК25-104.
Спеціалізована техніка:

- ЩОМ-4 (№27) – щебенеочисна машина;
Автомобілі:

АСЧ-03 «Чернігів»;
- ГАЗ-69;
- NYSA-522;
- АТ-Т - важкий артилерійський гусеничний тягач.

Посилання: wikipedia