Одеський залізничний вокзал
У 1884 побудований новий залізничний вокзал в Одесі. Вокзал був розташований на старій межі Порто-Франко і закінчував перспективу Італійської (нині — Пушкінською) вулиці. Будівля була споруджена у неокласичному стилі з популярними тоді ренесансно-барочними елементами, з «тупиковою» схемою розташування. Від вулиці Пушкінської були входи для пасажирів 1-го і 2-го класів, а 3-й клас мав вхід з боку Сінної площі. На площу виходили три арки головного фасаду в обрамленні колон доричного ордера.
Під час Другої світової війни будівля вокзалу була підірвана в останні дні окупації Одеси у 1944. Після звільнення міста ухвалено рішення про будівництво нового вокзалу на місці зруйнованого.
Вокзал побудований у найкороткі терміни — з листопада 1950 по липень 1952 за проєктом архітектора Леоніда Чуприна.
12 липня 1952 вокзал введений в експлуатацію. Нова будівля повторює в цілому старий вокзал.
У 1963—1973 господарство вокзалу переведене на електричну тягу.
У 1983 проведена централізація стрілок в технічному парку
Посилання: wikipedia
Коментарi